Vijesti

Naslovna » Kako sam se nosila s promjenama na početku trudnoće?

Kako sam se nosila s promjenama na početku trudnoće?

pro 6, 2021

Uvijek sam smatrala ironijom da je vrijeme u ranoj trudnoći, kad mnoge trudne žene trebaju najviše suosjećanja i razumijevanja, baš ono vrijeme kad se najvjerojatnije trude sakriti svoju trudnoću od cijeloga svijeta, priča Jessica Florio na verywellfamily.com.

Prvo suočavanje s promjenama

S time sam se suočila u svome drugom mjesecu trudnoće. Početak mog prvog tromjesečja je bio usred blagdana. Bilo je teško balansirati sa svojim simptomima i to još s osmijehom na licu tijekom mog inače najdražeg vremena u godini. Na svakom događaju je bila moja omiljena hrana (koja mi je nažalost stvarala mučninu) i alkoholni kokteli koje nisam mogla piti. Brzo sam naučila umijeće „pijuckanja“ čaše vina koje je uključivalo šuljanje do mog supruga kako bi mogao uzeti veliki gutljaj, a onda vraćanje i „pijuckanje“ te iste čaše vina.

Cijelo to vrijeme mogla sam razmišljati samo o tome kako bih se najradije pretrpala pomfrijem i spavala. Povrh svega, nitko oko mene nije znao da sam trudna tako da nisam mogla govoriti o svojim osjećajima koji su divljali u mom mozgu.

Trudnički hormoni su u punom zamahu do drugog mjeseca trudnoće i dovode do fizičkih i emocionalnih promjena poput mučnine, povraćanja, bolnih grudi, itd. Moji simptomi su uključivali umor, mučninu, iznimno bolne grudi i borbe s identitetom.

Pokušavati se nositi sa svim tim promjenama dok još uvijek čuvate svoju malu tajnu može se činiti kao posao za sebe. Evo kako sam se nosila sa svojim najvećim simptomima i ostala (uglavnom) bez posljedica!

Jutarnje mučnine

Kad sam dostigla drugi mjesec trudnoće, uzbuđenje koje sam osjećala nakon otkrića da sam trudna pomalo se već istrošilo. Preuzeli su ga cjelodnevni osjećaji umora i mučnine –  takozvane jutarnje mučnine. Pojam jutarnja mučnina se koristi u opisivanju mučnine i povraćanja tijekom trudnoće. Usprkos svome imenu, ne pojavljuje se samo u jutarnjim satima; može vas pogoditi u bilo koje doba dana. Moja omiljena hrana odjednom je izgledala i mirisala odvratno. Uvijek sam se osjećala puna i napuhnuta, a istovremeno iznimno gladna. Moje osnovne grupe namirnica – proteini i povrće – odjednom su postale nejestive.

Bilo je frustrirajuće ne moći učiniti išta da se moje tijelo osjeća bolje. Sve sam pokušavala i naposljetku sam došla do rješenja koje je ponekad pomagalo: jela sam ugljikohidrata, limuna i đumbira koliko god sam mogla.

Iznenadilo me što sam se unutar jednog mjeseca udebljala 4,5 kilograma. U prosjeku se u prvom tromjesečju na težini dobiva od pola do 2 kilograma.

Gledajući unatrag, moje dobivanje na težini ima smisla. Često sam znala pojesti cijelu vrećicu pereca odjednom kako bih se borila protiv mučnine. Isprva me to zabrinjavalo, no onda sam se podsjetila da, dok god ostajem zdrava trebam učiniti ono što moje tijelo traži te da će me moje dijete voljeti zbog toga. Bila je to važna lekcija koju sam naučila; treba učiniti što god je potrebno da bi se prebrodio dan – to mi je pomoglo i kasnije u odgajanju mog djeteta.

Umor

U prvom mjesecu trudnoće osjećala sam se pomalo umorno. No do drugog mjeseca trudnoće to je postala stalna iscrpljenost. Inače sam voljela hodati ulicama mog grada, New Yorka. Tijekom tih dana sam za samo pet blokova uzimala podzemni vlak. Nisam imala ni malo energije za vježbanje i često bih popodne drijemala na kauču.

Imala sam lagani radni raspored pa sam zbog toga morala balansirati između borbe protiv umora i prepuštanja umoru drijemajući popodne. Znala sam da je izgrađivanje kostiju i ligamenata težak posao (i da trebam naći vremena za odmor), ali sam isto tako znala da se ponekad stvari na poslu trebaju obaviti.

Da bih postigla tu ravnotežu, savladala sam umijeće 30-minutnog revitalizirajućeg drijemanja uzimajući ga kad god sam imala viška vremena. Ako nisam imala toliko vremena, čak i 10 minuta dubokog disanja i zatvaranja oči davalo mi je dovoljno energije da izvršim zadatak. Kada spavanje doista nije bilo opcija, okrenula sam se kofeinu. (Dok velike količine kofeina trebate izbjegavati tijekom trudnoće, male količine su definitivno ok.)

Osjetljive grudi

Spavanje je bila jedna od mojih najdražih aktivnosti tijekom prvog tromjesečja, ali pronaći udoban položaj za drijemanje zbog mojih bolnih prsa bilo je teško. Prevrtala bih se dok napokon ne bih pronašla položaj u kojem sam se mogla odmoriti. (A kad sam zaspala, često sam se budila jer sam morala piškiti i to me opet vraćalo na početak!) Moja prsa bila su teška i bolna na svaki mali dodir ili pritisak. Čak sam se i zbog prenaglih pokreta trzala od boli.

Sportski grudnjaci postali su mi najbolji prijatelji. Bili su čvrsti, udobni i podupirali su me i spasili od mnogo boli. Nosila sam sportski grudnjak cijeli dan, čak sam ga nosila i u krevetu. Iako nije bio lijek, kompresija i potpora sportskog grudnjaka pružila je ipak malo olakšanja.

Otkrila sam i to da je sportski grudnjak jedan od najboljih načina kako držati jedan ili dva paketića leda pritisnutima na prsa. Hladna terapija često se preporučuje kad vas nešto boli. Hladnoća nije potpuno uklonila bol, ali ju je smanjila i odvukla pažnju s nje.

Mentalni pomak

Kada ste trudni, ne prolazite samo kroz fizičke promjene već i kroz mentalne i emocionalne. Ono što se najviše promijenilo u mojoj prvoj trudnoći bio je moj mentalitet, način razmišljanja i reagiranja u određenim situacijama.

Dok se moje tijelo naglo mijenjalo, prvi put u životu sam se morala suočiti s činjenicom da moje tijelo više ne pripada samo meni. Njegov primarni posao je bio taj da se brine i pomogne u razvijanju drugog života. Teško se bilo pomiriti s time, pogotovo jer sam propuštala zabavne trenutke poput kasnonoćnih blagdanskih i rođendanskih zabava.

Obično ne propuštam večernje izlaske, no ponekad je bilo teško boriti se protiv umora pa su svečanosti nastavljale bez mene. Tijekom tog vremena, jedna od mojih prijateljica imala je veliku rođendansku večeru nakon koje je slijedio djevojački izlazak. Sjećam se da sam se silno trudila ne zaspati za stolom. Jedva sam se mogla fokusirati na razgovore oko mene. Propustila sam drugi dio večeri i svi su bili zbunjeni i pitali se zašto već idem doma. Osjećala sam krivnju što sam najvjerojatnije iznevjerila prijateljicu koja je slavila rođendan. Nisam se osjećala svojom.

Usredotočite se na dobre stvari

Najbolji način na koji sam se nosila s pomiješanim osjećajima koje sam imala, jer mi je nedostajao moj život prije trudnoće i jer mi se tijelo mijenjalo, bilo je to da se usredotočim na nove stvari u kojima mogu uživati. Bacila sam se na dizajniranje dječje sobe i potrepština, pravljenje zabavnih bezalkoholnih koktela, gutala sam trudničke knjige i pričala sa svojim djetetom u trbuhu. Uranjajući u taj novi svijet, shvatila sam da je u redu pustiti svoju „staru ja“. Toliko je dobrih stvari na drugoj strani, a ja sam bila uzbuđena u otkrivanju tih novih stvari!

Fizičke i emocionalne promjene mogu biti zamršene, ali pokušajte zapamtiti da sve što radite- radite za svoje novo dijete. Nitko nema isto iskustvo rane trudnoće i to je u redu. Ako trenutno sve ide glatko, uživajte! Ako se borite poput mene, nađite male trenutke radosti na koje se možete usredotočiti. Zapamtite da to neće zauvijek trajati. Na kraju, itekako je vrijedno toga!

Prevela/uredila: Jasna Vrbanić/frendica.hr

Pročitaj više..

0